هوش فروش
مدیریت - بازاریابی- گردشگری- توسعه شهری
سید سجاد اسبقی- کارشناسی ارشد MBA دانشگاه تبریز
درباره وبلاگ


سیدسجاداسبقی کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی(گرایش بازاریابی بین الملل) سلام بر دوستان عزیز این وبلاگ با هدف تبادل اطلاعات در زمینه مدیریت - بازاریابی - گردشگری در خدمت کلیه دوستان خواهد بود.کاش می دانستید که زندگی با همه وسعت خویش محفل ساکت غم خوردن نیست حاصلش تن به قضا دادن و پژمردن نیست زندگی خوردن و خوابیدن نیست زندگی حس جاری شدن است زندگی کوشش و راهی شدن است امیدوارم از راهنمائی دوستانی که دستی به قلم دارند بی نصیب نمونم. نیستم محتاج نگاهی که بلغزد بر من خودم هستم و تنهایی و یک حس غریب که به صد عشق و هوس می ارزد.... .هر کس به چیزی تبدیل می شود که بدان عشق می ورزد.اگر سنگی را دوست داشته باشد سنگ می شود اگر هدفی را دوست بدارد ،به آن هدف تبدیل می شوداگر به فردی عشق ورزد آن فرد می شود اگر به خدا عشق بورزد خدایی می شود وحال انتخاب با ماست .
آخرین مطالب
نويسندگان

 

یکی از ویژگی های بسیار مهم فروشندگان بزرگ و ماهر برخورداری از هوش فروش بوده است. هوش فروش همان چیزی است که فروشندگان رده ی اول را از دیگر فروشندگان متمایز می کند.

هوش فروش مجموعه ای از توانمندی های یک فروشنده در موقع فروش است که با تسلط و آگاهی بر شرایط خود، مشتری و محصولی که می فروشد، به دست می آید. فروشندگانی که بر خود، مشتری و کار خود مسلط اند، از هوش فروش بیشتری برخوردارند و در نتیجه سود بیشتری هم ایجاد می کنند.

هوش فروش باعث می شود که یک فرونشده قدرت لحظه گیری آنی داشته باشد. در روند یک فروش ممکن است شرایطی پیش بیاید که یک فروشنده مجبور شود در یک لحظه یک تصمیم جدی بگیرد. ممکن است مجبور باشد بر خلاف جریان همیشگی رفتار کند. انجام چنین کاری جرأت مخصوص به خودش را می طلبد. هوش فروش چنین جرأت و جسارتی به صاحبان اش می دهد.

برای برخورداری از هوش فروش به اقدامات پیشنهادی من فکر کنید و اگر دوست داشتید، به آنها عمل کنید:

1.      همیشه سعی کنید مثل همه و مثل همیشه نباشید. میل به تغییر و تفاوت را در خودتان نهادینه کنید.

2.      تا می توانید درباره ی کارتان بیشتر بدانید. هر چقدر که درباره کارتان بیشتر بدانید جرأت بیشتری برای متفاوت عمل کردن پیدا می کنید. خودتان را در چند عدد کاتالوگ و یک سلسله رفتارهای تقلیدی زندانی نکنید.

3.      اعتماد به نفس تان را افزایش دهید تا اگر اشتباهی صورت گرفت خودتان را از بین نبرید. سعی کنید قدرت ترمیم و اصلاح اشتباهات تان را افزایش بدهید.

4.      ذهنیت تان را درباره یخودتان درست کنید. شما از یک آدم ضعیف و ترسو نمی توانید انتظارات خیلی زیادی داشته باشید.

5.      سعی کنید بر رفتارهای مشتریان تان تسلط پیدا کنید. درباره ی آنها فکر کنید. بنشینید و برای خودتان آنها را دسته بندی کنید. حرفهایی که می زنند و رفتاری که می کنند را به سه دسته ی خوب، متوسط و بد تقسیم کنید و رفتاری که می کنید و حرفهایی که می زنید را برای هر سه دسته طراحی کنید.

6.      حواس تان به فرصت ها باشد. کسانی که به دنبال فرصت های جدید و ارزشمند هستند، افراد باهوشی هستند.

7.      حتماً و حتماً هدف و برای هدف تان برنامه داشته باشید. برنامه ای واقعی و دقیق. شما باید بتوانید خودتان را یک جوری ارزیابی کنید.

8.      باهوش بودن اکتسابی است. تمرین و تکرار رفتار هوشمندانه باعث می شوید که در امر فروش باهوش باشید.

9.      تمرکز. این یکی را واقعاً جدی بگیرید. اگر فرد حواس پرتی هستید، فکری به حال خودتان بکنید.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

پيوندها